Szénlapát anatómia
Most a szénlapát tudományos vizsgálata következik. Mit és miért érdemes tudni a vákuumszivattyú szénlapátról?
Szerintem minden esetben érdemes többet tudni, jobban megismerni a terméket, amit beépítünk a vákuumszivattyúba, kompresszorba. Sőt, szükséges ha pénzt akarunk megtakarítani. Ez lehet üzemeltetési, javítási és állás költség is.
Több különböző méretű és alakú szénlapát gyártását végezzük és a formát leginkább a rotor slicc pozíciójától tesszük függővé.
Busch szivattyúk szénlapátja egyoldalra kerekített kialakítású. Ez biztosítja a Busch SV vákuumszivattyú és DC kompresszor megfelelő működését termékeinkkel.
Becker, Rietschle és DVP szivattyúk szénlapátjai egy szögben döntött felületet kapnak, kis futófelülettel, mely az első indítást követően megfelelően bekopik. Mivel a lapátok folyamatosan kopnak, könnyen felveszik a megfelelő formát a szivattyú gyűrűben.
Végül egy sikertörténet ez elmúlt pár évből, mikor silókompresszorhoz gyártottunk szénlapátot. Ez egy teljesen új forma volt, szimmetrikusan kerekített futófelülettel, 140 és 240 mm hosszúsággal. Ez egy jó lehetőség volt számunkra, hogy 30 kW-os kompresszorhoz gyártsunk megfelelő alkatrészt, mely 2,5 bár túlnyomásra képes. A nagy méretű kompresszor 12 db 240mm-es lapátot igényel, zsírkenés mellett, léghűtéssel.
Úgy gondolom, hogy a legnagyobb kérdés nem is a futófelület, hanem egyéb logikus fejlesztések. Ilyen például a szénlapát élek letörése már a gyártás során. Célja hogy ne éles és érzékeny élek, hanem egy kissé tompább mechanikai behatásoknak jobban ellenálló lapátél készüljön. Mechanikai behatások:
- raktár – tárolás
- szállítás
- gyártási mozgatás
- szerelés – javítás
Néhány szivattyú gyártó már alkalmazza az élletörést a szénlapátok esetében, amit mi is támogatunk. Ön melyik verziót részesíti előnyben?
Szénlapátot szeretne gyártatni? Kérjen ajánlatot a szenlapat.hu oldalon az AIR24 mindig elérhető.
Következő téma: Miért fontos a vákuumszivattyú levegőszűrő?